FORM 6
Selasa, 8 Mei 2012, ϟ

assalammualaikum dan selamat petang..
wah! pasti ramai yang gembira semalam kan. tak kurang juga yang menitiskan air mata yang berbaldi-baldi banyaknya..

kenapa cipul berkata begitu.. aha...
bagi pelajar lepasan SPM sudah tentu ternanti-nanti keputusan UPU yang dikeluarkan semalam..
pada mereka yang tak tahu mereka pasti menunggu hingga lewat jam 12 tgh malam pada hari ahad lepas..
sedangkan keputusan diwar-warkan pada jam 12 tgh hari .. 7 Mei 2012..
hee.. kesian mereka yang tunggu sampai lewat pagi tu kan,..

walau apa pun saya ucapkan TAHNIAH pada rakan-rakan seperjuangan yang berjaya mendapatkan tempat di IPTA dseluruh Malaysia..
cewah!! dah macam ucapan pula aku punya entri ni.. hehe :D
pada rakan yang tak dapat IPTA pasti menangis.. takpun masih ok tok tunggu POLITEKNIK..
yang menangis tu termasuklah cipul sendiri.. yela. kita mengharapkan sesuatu keajaiban tapi tkde pulanya.. so rasa kecewa sikit la kan.. walau apapun cipul still maintain cool :)

lagi satu perkara kepada mereka yang tak berjaya mendapatkan tempat di IPTA terasa was-was dan ragu-ragu sama ada untuk memilih masuk kedalam tingkatan 6.. yelaa.. mcm mana nak buat keputusan.. keputusan UPU 7 Mei.. Pendaftaran tingkatan 6 pada 8 Mei..
sape-sape pun takut nak buat pilihan.. tapi tak mengapa .. ILMU tu kita yang cari.. bukan dia yang cari kita..
kena ingat tu.. (TUNTUTLAH ILMU WALAUPUN SEHINGGA KE LIANG LAHAD) betul ke perumpamaan ini ??



cipul tk dpat tok panggilan pertama ini.. so cipul tunggu tok panggilan selanjutnya.. cipul dah buat rayuan dah pun.. sementara menunggu keputusan itu.. cipul dah ambil keputusan untuk ke tingkatan 6 walaupun hakikatnya cipul taknak jejakkan kaki ke tingkatan 6.. kerana apa ? cipul sendiri tak tahu .. cipul tahu dan cipul sedar keputusan SPM cipul tak seberapa jika nak dibandingkan dengan beratus ribu orang yang mendapat keputusan yang baik,  takpe.. atas semangat, dorongan serta kekuatan yang diberikan ahli keluarga, sepupu sepapat cipul.. cipul jejakkan kaki juga ke tingkatan 6..
pagi tadi cipul telah mendaftarkan diri ini ke tingkatan 6 di SMK SUNGAI PELEK.. ..

pada mulanya memang cipul rasa diri ini macam aish!! tak tau la nak kata macam mana.. tapi banyak  yang memberi dorongan . ALHAMDULILLAH cipul berjaya melawan nafsu yang jahat dalam diri ini..
cipul cuba dulu.. kerana apa .. dimana-mana pun kita boleh belajar.. asalkan SEMANGAT , serta KESUNGGUHAN untuk belajar itu ada.. pasti kita boleh.. sekarang ni tingkatan 6 telah menggunakan sukatan yang baru :)  3 PENGGAL ..



cipul tak tahu nak kata mcam mana.. cipul tunggu keputusan dan panggilan daripada mana-mana POLITEKNIK je ni :) doakan cipul berjaya mendapatkan tempat ea.. jika tak berjaya.. nampaknya cipul kena habiskan tingkatan 6 la ni . :)
takpe.. doa cipul untuk semua ..
semoga berjaya walau dimana anda berada. serta kesungguhan untuk belajar itu perlu diterapkan dalam diri masing-masing.. jangan leka melayan nafsu dunia dan lupa tentang apa yang perlu dipelajari.. perlu rasa bersyukur tau .. semoga kalian seronok melayari bahtera kehidupan di alam UNIVERSITI..

*salam cipul jangan lupa doa serta DIA yang berada diatas dan juga ada dikala anda senang mahupun susah.. INSYA-ALLAH DIA akan membantu..

♥ E


new past